خدمات پشتیبانی

چالش: نکات پرهیز از تداخل الکترومغناطیسی (نویز)

اگر حفاظت مناسب وجود نداشته باشد، تداخل الکترومغناطیسی یا EMI، می‌تواند حتی در پیشرفته‌ترین سیستم‌های کنترل صنعتی مشکل ایجاد کند. تجهیزاتی همچون سنسور سطح یا سنسور فشار ، در صورتی که در معرض EMI قرار بگیرند، می‌توانند پُرخطا و با دقت و درستی پایین باشند یا دیگر کار نکنند.

محصولات ابزار دقیق

به زبان ساده، EMI در یک محل صنعتی، نویز الکتریکی است که مدارات الکتریکی داخل تجهیزات را دچار مشکل و وقفه می‌کند.

این وقفه‌ها ممکن است از دست رفتن ساده سیگنال باشد یا حتی به از دست رفتن کامل عملکرد سنسور منتهی شود. منبع EMI می‌تواند هر شی یا چیزی باشد که جریان الکتریکی در آن به سرعت تغییر کند. عموما این ها منابع ولتاژ یا ماشین‌آلاتی هستند که در نزدیکی تجهیزات تحت تاثیر قرار دارند.

با رعایت چندین نکته ساده در هنگام نصب، می‌توانید EMI را به حداقل برسانید.

  • همیشه از کابل‌های شیلددار مناسب استفاده کنید که مناسب و اندازه کاربرد شما باشند.
  • هیچوقت کابل DC (توان پایین) را از کنار کابل AC (توان بالا) رد نکنید.
  • اطمینان حاصل کنید که زمین‌های الکتریکی به شکل صحیح بسته شده‌اند تا از حلقه‌های زمین یا حلقه‌های زمین احتمالی جلوگیری شود، این حلقه‌ها ممکن است روی عملکرد تجهیزات تاثیرگذار باشند. برای اینکه شیلددار بودن کابل‌ها تاثیرگذار باشد، حتما باید به زمین وصل باشد (مطابق تصویر بالا).
  • اگر ممکن است، تجهیزات خود را به دور از دیگر ماشین‌آلات و منابع ولتاژی که جریان‌هایی بزرگ تولید می‌کنند، نصب کنید. به طور مثال، موتورهای الکتریکی، پمپ‌ها و مراکز کنترل موتور (MCCها) منابع نویز الکتریکی (EMI) هستند.

وصل کردن ارت

 

  رله حالت جامد ساخت GEFRAN

نصب صحیح و اتصال صحیح به ارت تجهیزات، همیشه تضمین می‌کند که تداخل الکترومغناطیسی در سطح حداقل باقی بماند و تجهیزات شما چندین سال به عملکرد خود در فرآیند و کاربردهای شما ادامه بدهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x