خدمات پشتیبانی

سنسور القایی در کنترل کیفیت باعث کاهش هزینه می شود

اندازه گیری موقعیت باند های تقویت فولادی حین تولید با سنسور القائی

یک تولیدکننده آلمانی کمربندهای زمان بندی از سنسور القائی سایز M18 با خروجی آنالوگ برای اندازه گیری موقعیت باندهای تقویت فولادی در طی تولید بدون توقف استفاده می کند. ۲ سنسور وضوح بالا با فاصله حسی طولانی، در بالای نمایه بیرون زده کمربند نصب شده اند، و اطلاعات مربوط به موقعیت را در حین زمان کار ارائه می دهند. سیستم کنترل فرآیند مشتری بر خروجی ولتاژ آنالوگ نظارت می کند، به متصدی هشدار می دهد و اگر مقادیر بیرون از محدوده مجاز باشد تولید را متوقف می کند.

مزایا برای مشتری

– تولید بدون توقف بخاطر اندازه گیری در حین فرآیند با نرخ نمونه گیری و دقت اندازه گیری بالا
– هزینه های برگشت خوردن حداقلی با شناسایی اجناس معیوب
– نبود محدودیت در موقعیت سنسور بخاطر مقاومت در برابر لرزش و دما
– سازگاری با نرم افزار داخلی با دارا بودن خروجی ولتاژ ۰ تا ۱۰
– ریسک پایین آسیب های مکانیکی با فاصله حسی تا ۱۰ میلی متر

مزایای خاص دستگاه

– دقت تشخیص فوق العاده، تکرر بالا و وضوح در محدوده میکرون
– درجه نمونه گیری ۲۵۰ هرتزی
– با استفاده از فناوری کاندیست فاصله حسی بیش از ۱۰ میلی متر محقق می شود
– ترانسپوندرهای مقاوم در برابر لرزش با محفظه فلزی
– خروجی استاندارد صنعتی ۰ تا ۱۰ ولت

کاربرد برای مشتری

در طی تولید کمربندهای زمان بندی صنعتی، سیم های تقویت کننده فولادی داخل لاشه کمربند به عنوان قسمتی از فرآیند مداوم بیرون آمدگی کار می شوند. فاصله بین سیم های تقویت کننده و دندانه های کمربند یک پارامتر حیاتی است، که بر روی دقت کمربند و دیگر ویژگی های آن مانند عمر خدمات دهی تاثیر می گذارد.
بدون اندازه گیری حین کار موقعیت تقویت کننده، مهندسین فقط وقتی کیفیت کالا را چک می کنند در فواصل بین کاری است و با بریدن کمربند و اندازه گیری های اپتیکال انجام می دهند. این فرآیند کار بسیار کندی است و فقط عیوب را بعد از مدتی که تولید پایان یافت نشان می دهد که منجر به بالا رفتن هزینه های مربوط به برگشت خوردن محصولات می گردد.
مشتری به یک سیستم حین کار با سنسورهای که اندازه گیری موقعیت فولاد تقویت کننده را با دقت و مطمئن انجام می دهند نیاز دارد، که خروجی آنالوگ ۷ تا ۹ ولت با نرخ نمونه گیری حداقل ۱۰۰ هرتز ارائه می دهد. ویژگی فیزیکی کمربند باعث دیکته شدن فاصله حسی ۱۰ میلی متری با دقت اندازه گیری میکرونی می شود.

راه حل برای مشتری

سنسور القائی  سایز M18 از محدوده دارای خروجی آنالوگ (خانواده فاصله زیاد) برای این کاربرد ایده آل است. فناوری کاندیست اجرای سنسی با پایداری بالا در فاصله اجرایی ۱۰ میلی متر با دقت تشخیص فوق العاده را با تکرر عالی و وضوح در محدوده میکرونی فراهم می کند.
سنسور از نمونه ها در فرکانس ۲۵۰ هرتز استفاده کرد که برای اندازه گیری موقعیت فولاد تقویت کننده در نمایه کمربند با حرکت بالا ایده آل است، و سیگنال خروجی غیر خطی ۰ تا ۱۰ فراهم می کند. سنسورها در برابر لرزش و تغییرات دما مقاوم هستند، که به در موقعیت قرار دادن سریع بعد از اینکه پرس بیرون کننده در مجاورت کمربند در حرکت قرار گرفت را ممکن می سازد.
۲ سنسور، که در صفحه غیر فلزی قرار دارند، به طور مستقیم بالای سطح کمربند همچنان که بر روی غلتک هدایت کننده حرکت می کند، موقعیت ارجاع ثابتی را ارائه می دهند. کمربند که کمی لرزش دارد از جلوی سطح حسی دستگاه ها با فاصله چند دهم میلی متر عبور می کند. ارتباط با سیستم کنترل مشتری از طریق کابلی منعطف با یک اتصال دهنده جدا شدنی S12 برقرار می شود.
در گذشته، چک کردن موقعیت تقویت کننده فولادی بدون متوقف کردن پروسه ممکن نبود، که باعث افزایش زمان بیکاری یا افزایش هزینه های رد شدن محصولات می شد. سنسورهای القائی خروجی آنالوگ کنترینکس نیازهای مربوط به سنسورهای کوچک، دقت بالا، مطمئن با هزینه کم را برطرف می کنند.

 

  فتو سنسور چگونه درپوش لوله را تشخیص می دهد؟

سخن آخر :

اتوماسیون صنعتی صنعت تک، یک مجموعه تخصصی آموزش ، معرفی و فروش تجهیزات اندازه گیری فشار از جمله سنسور , سنسور اکسیژنسنسور فشار ، سنسور آتونیکس , ترانسمیتر فشارترانسمیتر فشار ویکا ، سنسور القایی , پرشر سوئیچ (پرشر سوئیچ دانفوس)و گیج فشار است که به مشتریان خود کمک می کند به راحتی سنسور یا ترانسمیتر مناسب خود را شناسایی و در صورت نیاز خرید کنند. شما همواره می توانید جهت مشاوره و یا راهنمایی با شماره ۰۲۱۴۴۰۳۲۵۷۸ تماس بگیرید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x