خدمات پشتیبانی

کنترل مونتاژ خودکار با سنسور القایی

کنترل  مونتاژ خودکار با سنسور القائی سری C23

مونتاژ خودکار با سنسور القائی ، مونتاژ بدون اشتباه به همراه زمان از کارافتادگی حداقلی در کارخانه های خودکار برای محصولات مقدار زیاد تضمین شده است. سنسورهای القائی قوی موجودیت و موقعیت تجهیزات یا قطعات را در هر مرحله تشخیص می دهند تا تضمین نمایند قسمت ها به درستی هم تراز شده اند و برای عملیات بعدی آماده می شوند. سنسورها باید با دقت و واکنش گرا باشند. به علاوه، یک رابط کاربری IO-Link مزایای ارتباط دیجیتالی بدون نیاز به کابل کشی خاص را ارائه می دهد.

مزایا برای مشتری

– مونتاژ بدون عیب، با بهره وری بالا
– بدون زمان از کارافتادگی سنسور
– ارتباط دیجیتالی بدون نیاز به کابل کشی خاص
– توانایی کنترل و نظارت فوق العاده

مزایای خاص دستگاه

– سنسوری بسیار قوی به همراه محفظه فولادی باریک و کوچک (۲۰*۳۲*۸ میلی متری)، V4A/AISI 316L
– سنسور مقاوم در برابر خوردگی و سازگار با غذا
– ضریب ۱ در استیل و آلومینیوم
– فاصله عملیاتی بالا: ۷ میلی متر
– IO-Link
– درجه بندی IP68/69K

کاربرد برای مشتری

تولید کنندگان به وسایل خودکار و ماشین های کنترل قابل اطمینان برای حذف اشتباهات و بهبود بهره وری نیاز دارند. وظایف شامل: تشخیص موجود بودن برای شروع چرخه تغییر کاست در یک تغذیه کننده دسته؛ کنترل موقعیت برای یک میز چرخنده فهرست کننده؛ کنترل گیرنده بردارنده – قرار دهنده؛ و نظارت بر یک سیستم حمل کننده است. سنسورها باید به طور مداوم در سرعت بالا تحت شرایط صنعتی کار کنند.

راه حل برای مشتری

سنسورهای القائی ایناکس کامل کنترینکس سری C23 برای کاربردهای  سخت (کنترل مونتاژ خودکار با سنسور القائی) طراحی شده اند و بسیار مطمئن، قابل اطمینان و چند منظوره هستند.
در محفظه های فولادی V4A/AISI 316L و با رتبه بندی محافظتی IP68/IP69K این سنسورهای مینیاتوری راه حلی قوی برای سخت ترین محیط های کاری هستند. یک خروجی استاندارد PNP یا NPN به همراه کابل PUR یا یک ارتباط دهنده M8 انعطاف پذیری بالا را تضمین می کنند. به علاوه، پروتکل ارتباطی سریالی نقطه به نقطه IO-Link برای سنسورها و فعال کننده ها بدون هزینه اضافی فعال شده است و مزیت ارتباط دیجیتالی بدون نیاز به کابل کشی خاص را ارائه می دهد.
تغذیه کننده های دسته، صفحه پایه، مدارهای الکتریکی و دیگر قطعات مسطح را به خطوط مونتاژ تحویل می دهند. در هر تغذیه کننده دسته، یک کاست عمودی ۵۰ قسمت جداگانه را نگه می دارد و یک سنسور القائی بر موقعیت هر کاست نظارت می کند. وقتی که قسمت آخر تخلیه می شود، کاست به موقعیت آخر خود می رسد، سنسور را فعال می کند و چرخه تعویض کاست شروع می شود.
سنسورهای القائی جاساز شونده کنترینکس سری C23 از ویژگی سازه فولادی بهره می برند که بسیار قوی و مطمئن است. یک فاصله حسی ۷ میلی متری فاصله خلاصی عملیاتی کافی را ممکن می سازد که خطر برخورد مکانیکی را به حداقل می رساند.
حمل کننده ها جریان مداومی از قطعات را به میز فهرست کننده می آورند، که آن ها را به ترتیب به ایستگاه مونتاژ انتقال می دهد. همچنان که میز می چرخد، سنسورها که در فاصله زمانی دقیقی در حاشیه آن قرار گرفته اند موقعیت زاویه ایی آن را تشخیص می دهند، و وقتی قطعات به طرز صحیح برای رفتن به عملیات بعدی در موقعیت قرار گرفتند آن ها را متوقف می نماید. با بهترین فرکانس سوویچ کنندگی ۱۸۰ هرتزی، سنسورهای القائی C23 قابلیت تشخیص در سرعت بالا را دارند.
در هر ایستگاه مونتاژ، تجهیزات بردارنده و قراردهنده قطعات را به ایستگاه مونتاژ اضافه می کنند. مکانیزم های انتقال اختصاصی شامل بلند کننده های وکیوم، انبرهای الکترومغناطیسی و گیره های مکانیکی – آیتم ها را به نرمی و با دقت در موقعیت های مشخص شده خود قرار می دهند. سنسورهای جاساز شونده القائی نقش کلیدی در تایید بسته شدن ایمن گیره های مخصوص طراحی شده قبل از اینکه قطعات با ارزش شکننده بلند شوند را ایفا می کنند.
در تکمیل قسمت آخر مونتاژ، واحدهای تمام شده در سیستم حمل کننده خطی تخلیه می شوند. آن ها به مرحله بعدی برده می شوند، که شامل تست کردن و بسته بندی می شود. سنسورهای سری C23 که مستقیما در بالای این حمل کننده ها نصب شده است هر قسمتی که از زیر رد می شود را تشخیص می دهند. این چک کردن نه تنها حضور آیتم های مونتاژ شده را تایید می کند بلکه با فعال کردن مدار شمارش در سیستم کنترل مشتری، میزان بازده را اندازه گیری می کند.
عملیات های مداوم مسئله ای عادی در کارخانه های مونتاژ است. با این حال، تنظیمات جزئی یا تغییرات ابزار ممکن است بعضی اوقات نیاز باشد. در مناطقی که از نظر ایمنی حساس نیست، دریچه های دسترسی به تکنیسین اجازه می دهد به وظایف خود بدون نیاز به متوقف کردن تولید برسند. سنسورهای چندگانه، که در فواصل مشخص در حاشیه دریچه قرار گرفته اند، تضمین می کنند که در سیگنال های هشدار دهنده مناسب وقتی که ورودی کاملا امن نیست فعال شوند.
سری C23 کنترینکس سنسورهای القائی ایناکس کامل توانایی ارتباط از راه دور با سیستم کنترل کارخانه را دارند که از طریق استفاده از پروتکل IO-Link بر روی دستگاه های مجهز به PNP فعال می شود. در یک کارخانه معمولی خودکار، هر خط مونتاژی در طول روز به طور مداوم با تشخیص های از راه دور نیاز به دخالت دستی در هر موقعیتی را حذف می کند.
سنسورهای IO-Link که به گونه ایی طراحی شده اند که یکپارچه سازی را آسان کنند با تمام ورژن ها برجسته IO-Link سازگار هستند، اجازه می دهند تشخیص ها و پیکربندی ها به طور مرکزی انجام شوند. یکپارچه سازی یک دستگاه شناسه تولید کننده و محصول را باز می گرداند، و اجازه می دهد سیستم ها از راه دور مشخص کنند که سنسور صحیح در موقعیت صحیح قرار دارد. سنسورهای القائی C23 یک کارکرد خود آزمون گر دارند که تمام توانایی ها را در تمام زمان ها تایید می کند.
برای سری القائی C23، قابلیت جایگزینی بین کارکرد عادی باز و عادی بسته از طریق حالت خروجی از راه دور یک ویژگی استاندارد پروتکل IO-Link است. طراحان سیستم ها توانایی این را دارند تا سیگنال خروجی را تنطیم کنند. تاخیر در پالس سوویچ کننده هر گونه زمان سفر را بین یک سنسور و نقطه راه اندازی را همراهی می کند، در حالی که کشش پالس تضمین می کند که دستگاه های تحت مهار با زمان پاسخگویی طولانی به طور قابل اطمینانی حتی در نرخ های بازدهی بالا فعال شوند.
در نهایت، هر سنسور یک چک کردن وضعیت خروجی که از کالیبره شدن دیتای کارخانه بدست می آید را ارائه می دهد. اگر سیگنال خروجی از یک سنسور بیرون از یک محدوده ایی باشد که به فاصله حسی بین ۸۰% و ۱۰۰% ارزش اسمی آن جواب می دهد، یک پرچم هشدار فعال می شود که نیاز به بررسی را برجسته می کند. برای مدیران کارخانه که تحت فشار هستند خیال راحت مزیتی با ارزش است.
گزینه پروتکل استاندارد صنعتی IO-Link که بدون هزینه هم هست بهترین عملکرد به همراه راحتی حداکثری در استفاده را در سخت ترین شرایط تضمین می کند.

سخن آخر :

اتوماسیون صنعتی صنعت تک، یک مجموعه تخصصی آموزش ، معرفی و فروش تجهیزات اندازه گیری فشار از جمله سنسور ,  ، سنسور آتونیکس , ترانسمیتر فشارترانسمیتر فشار ویکا ، سنسور القایی , پرشر سوئیچ (پرشر سوئیچ دانفوس)و گیج فشار است که به مشتریان خود کمک می کند به راحتی سنسور یا ترانسمیتر مناسب خود را شناسایی و در صورت نیاز خرید کنند. شما همواره می توانید جهت مشاوره و یا راهنمایی با شماره ۰۲۱۴۴۰۳۲۵۷۸ تماس بگیرید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x