خدمات پشتیبانی

استفاده از سنسور در جراحی لاپاروسکوپی

استفاده از سنسور در جراحی لاپاروسکوپی

وقتی که جراحی لاپاروسکوپی همراه با روبات اجرا می شود، جراحان از سنسورها برای تشخیص این که کانولا یا تروکارهای با طول و قطر مناسب قبل از اینکه ورود به حفره بدن انجام شود در روبات مورد نظر قرار بگیرند.

مزایا برای مشتری

– بدون تماس مکانیکی
– اعتماد و ایمنی بالا
– همپارچگی آسان با سیستم روبات
– تشخیص از میان یک مانع

مزایای خاص دستگاه

– فاصله حسی بالا
– اندازه کوچک

بیشتر بخوانید : سنسور شیب چیست؟چه کاربردی دارد؟

کاربرد برای مشتری

برای اجرای جراحی لاپاروسکپی همراه با روبات، جراح پشت فرمان یک کامپیوتر می نشیند و یک تصویر سه بعدی از محل جراحی و وسایل جراحی کمکی به کمک یک دسته بازی می بیند. درک عمیق و حرکت چرخشی که توسط روبات ارائه می شود جراحی لاپاروسکپی را به شیوه های پیچیده تری وسعت داده است. این روش ها نیازمند لوله های کانولای با انواع مختلف می باشد، هر کدام توسط لبه ها و شیارهای ماشین شده به داخل محل جراحی که توسط روبات نگه داشته شده اند وارد می شود.
اگر نوع کانولای اشتباهی گذاشته شود ممکن است برای آن ابزار کوچک باشد یا برای آن جراحی زیادی بزرگ باشد، و پتانسیل خراب کردن نتایج جراحی را دارد. بنابراین حیاتی است که سیستم روباتی لوله کانولا را قبل از اینکه به جراح اجازه کار بدهد چک نماید.
یک راه حل بدون تماس نیاز است. محدودیت های مکانی اطراف روبات اندازه کوچک داشتن را ضروری می سازد.

راه حل برای مشتری

سنسورهای القایی محدوده پایه از خانواده کلاسیک (سری ۶۰۰) برای فاصله اجرایی بالا بهینه شده اند، در قسمت گیره روبات برای تشخیص حضور یا غیبت لبه ها و شیارهای لوله کانولا نصب شده اند. نتیجه یک کد دوتایی است که ابعاد خاص و نمایه کانولا را شناسایی می کند. این تشخیص از میان دیوار روبات انجام می شود و سنسورها را از دستگاه جراحی جدا می کند. بخاطر محدودیت فضا، این سنسورهای با قطر ۶٫۵ میلی متری در کنار یکدیگر بدون فضا نصب شده اند و قوانین نصب کردن را نقض کرده اند. برای جلوگیری از گفتگوی متقابل یا تداخل دوتایی، سنسورها به صورت توالی روشن و خاموش می شوند و بر وضعیت خروجی آن ها نظارت می شود.
اطلاعات سنسور به سیستم کنترل تحویل می شود و به جراح اجازه می دهد با اعتماد به نفس جلو برود: حرکات وسایل درون بدن بیمار از نظر ابعاد و اندازه داخل کانولا برای ورود ابزار جراحی کافی خواهد بود.

بیشتر بخوانید : تحمل دمای بالا حین نقاشی قطعات خودرو با RFID

سخن آخر :

اتوماسیون صنعتی صنعت تک، یک مجموعه تخصصی آموزش ، معرفی و فروش تجهیزات اندازه گیری فشار از جمله سنسور , سنسور فشار ، سنسور آتونیکس , ترانسمیتر فشار, ترانسمیتر فشار ویکا ، سنسور القایی , پرشر سوئیچ (پرشر سوئیچ دانفوس)و گیج فشار است که به مشتریان خود کمک می کند به راحتی سنسور یا ترانسمیتر مناسب خود را شناسایی و در صورت نیاز خرید کنند. شما همواره می توانید جهت مشاوره و یا راهنمایی با شماره ۰۲۱۴۴۰۳۲۵۷۸ تماس بگیرید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x