خدمات پشتیبانی

تشخیص ضخامت درب قوطی فلزی با سنسور القایی

حذف کفه اضافی در قوطی فلزی با تکنولوژی تشخیص ضخامت توسط پراکسیمیتی سنسور

پراکسیمیتی سنسور ( سنسور القایی ) چگونه به چالش یک شرکت امریکایی تولید کننده قوطی های فلزی پایان داد .

یک شرکت تولید کننده قوطی های فلزی نیاز دارد که با استفاده از یک روش مطمئن قوطی هایی را که یک کفه اضافه دارند، قبل از وارد شدن به سایر خطوط تولید حذف کند، چالش اینجاست که ضخامت بیشتر قوطی های دو کفه باعث بروز مشکلاتی در خط تولید می شوند .

این تولید کننده آمریکایی که قوطی های فلزی تولید می کند نیاز دارد مطمئن شود که هر قوطی با یک کفی وارد دستگاه پرس می شود .

این بررسی باید بدون برخورد فیزیکی، با سرعت بالا و در حالیکه محصول در حال حرکت است انجام شود.

خب به نظر کار کمی سخت و پیچیده به نظر می رسد ولی با استفاده از پروکسیمیتی سنسور سری ۷۰۰ شرکت کنترینیکس سوئیس که تولید کننده انواع پراکسیمیتی سنسور ( سنسور القایی) با ویژگی ها و قابلیتهای متفاوت است کار آسان می شود.

در این روش با استفاده از تکنولوژی اندازه گیری ضخامت کف قوطی از ورود قوطی های فلزی با دوکفه به قسمت پرس جلوگیری می شود تا مشکل حل شود.

 

بیشتر بخوانید : سنسور شیب چیست؟چه کاربردی دارد؟

مزایا پراکسیمیتی سنسور برای مشتری

– مقرون به صرفه: هزینه بسیار پایین در نسبت به مزایای فراوان
– راه اندازی و استفاده آسان
– حذف گیر کردن های ماشین، خرابی ابزار و زمان کارافتادگی

مزایای خاص محصول

– فناوری منحصر به فردی که محدودیت های فناوری سنسورهای القایی سنتی را به فراموشی می سپارد
– فاصله عملیاتی بالا
– محفظه تمام فلزی مقاوم در برابر ضربه (شامل سطح حسی)
– نصب و تنظیم آسان
– فاصله ایمن بین اجزا سنسور

کاربرد برای مشتری

عملیات کاری شامل یک حمل کننده با گلاید فولادی ضد زنگ به همراه آهن ربای دائمی است که این آهن ربا برای تضمین انتقال کاملا صاف کف قوطی ها بر روی کمربند انتقال به محل مونتاژ می باشد.

اگر انتهای قوطی دو تایی باشد و وارد محل مونتاژ بشود منجر به گیر کردن ماشین ها و خرابی ابزار آلات و بالا رفتن زمان از کارافتادگی می شود.

چک کردن باید بدون برخورد و درحالیکه انتهای قوطی ها به صورت آهن ربایی بر روی کمربند پرسرعت چسبیده اند انجام شود. گیج فلزی مورد استفاده برای تولید کف قوطی (ضخامت ۰٫۳۳ میلی متر) برای تشخیص محدوده دو ورقه ایی خودکار مشتری زیادی کوچک است.

راه حل برای مشتری

ویژگی های خاص پراکسیمیتی سنسور خانواده Inox (سری ۷۰۰) راه حلی ارزان قیمت و ساده ارائه می دهند.

آن ها بر پایه فناوری کاندت که این سنسورها را برای تشخیص توده هدف (با وارد کردن ولتاژ به آن) بجای سطح آن توانا می سازد هستند.
یک سنسور القایی از نوع  INOX کامل به طور تقریبی ۴-۵ میلی متر بالای هدف مورد نظر قرار می گیرد. کف قوطی ، به خودی خود، با ضخامت ۰٫۳۳ میلی متر حجمی ناکافی برای سوئیچ کردن سنسور در این فاصله دارد.

بدین ترتیب وجود انتهای قوطی دوم حجم کافی برای سوویچ سنسور ارائه می کند. این کار باعث رد شدن قوطی با دو کفی در قسمت پایین تر می شود جایی که این قسمت با دمیده شدن رها می شود.

بیشتر بخوانید : تحمل دمای بالا حین نقاشی قطعات خودرو با RFID

سخن آخر :

اتوماسیون صنعتی صنعت تک، یک مجموعه تخصصی آموزش ، معرفی و فروش تجهیزات اندازه گیری فشار از جمله سنسور , سنسور فشار ، سنسور آتونیکس , ترانسمیتر فشار, ترانسمیتر فشار ویکا ، سنسور القایی , پرشر سوئیچ (پرشر سوئیچ دانفوس)و گیج فشار است که به مشتریان خود کمک می کند به راحتی سنسور یا ترانسمیتر مناسب خود را شناسایی و در صورت نیاز خرید کنند. شما همواره می توانید جهت مشاوره و یا راهنمایی با شماره ۰۲۱۴۴۰۳۲۵۷۸ تماس بگیرید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x