خدمات پشتیبانی

تشخیص موقعیت ابزار پرچ زن در صنعت خودرو به کمک سنسورهای القائی

ابزار دستی پرچ زن :

یک تولید کننده آلمانی ابزار فولاد سرد برای متصل کردن ورقه های فولادی از تشخیص موقعیت برای کنترل عملیات یک ابزار پرچ زن ( ابزار دستی پرچ زن )  استفاده می کند. یک سنسور القائی فشار بالا به صورت مستقیم در دیواره یک سیلندر پنوموهیدرولیک نصب می شود تا موقعیت رام هیدرولیک را تشخیص دهد و تا وقتی که رام به طور کامل جمع شده باشد از شروع چرخه عملیاتی جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید : بوستر پمپ چیست؟ – نحوه ی نصب و استفاده از انواع بوستر پمپ (بررسی کامل)

مزایا برای مشتری

– عملیات مداوم و قابل اطمینان در محیط های تولیدی حساس به زمان
– افزایش کارایی فوق العاده ابزار با تاثیر حداقلی بر سایز یا وزن
– خطر پایین آسیب داخلی بخاطر فاصله عالی حس کنندگی
– رابط کاربری استاندارد صنعتی نیازمند تغییر کم برای کنترل سیستم است

مزایای خاص دستگاه

– کارایی بدون تاثیر سنسور از فشار عملیاتی ۵۰۰ بار (۷۲۵۵psi )
– فناوری کاندیست خانواده فاصله زیاد بهترین فاصله حسی را ارائه می دهد
– سنسورهای سبک و کوچک با قابلیت کارایی فشار بالا
– سنسور القائی قوی با محفظه فلزی و سطح حسی سرامیکی

کاربرد برای مشتری

متخصصین خودرو سازی نمونه های اولیه قطعات خودرو را در طی پیش تولید با استفاده از ابزار پرچ زن (ابزار دستی پرچ زن)، با ورقه های فلزی به یک دیگر متصل می کنند. چندین هزار قطعه برای هر خودرو نیاز است، و ابزارها چون فضا کم است باید جمع جور باشند.
قطعات بد که بسیار تعمیر آن ها گران است، ممکن است اگر متصدی ابزار را قبل از شروع کار درست قرار ندهد بوجود بیایند. در طول استفاده، سر ابزار اغلب از دید خارج است، پس سیستم سنسوری باید تایید کند که رام به طور کامل جمع شده است و اگر رام درست در جای خود قرار نگیرد از کار دستگاه جلوگیری کند.
یک سیلندر پنوموهیدرولیک رام را به حرکت در می آورد، و طبیعت جمع و جور ابزار، اندازه قابل استفاده برای سنسور را محدود می کند. سطح حسی در معرض فشار بالای چرخه هیدرولیکی قرار دارد، بنابراین سنسور باید فشار مداوم تا ۵۰۰ بار (۷۲۵۵psi) و فشارهای ناگهانی تا ۱۰۰۰ بار (۱۴۵۱۰psi) را تحمل نماید.

بیشتر بخوانید : سنسور دما چیست؟ چه کاربرد و مزایایی دارند؟

راه حل برای مشتری

سنسورهای القائی قوی از خانواده فاصله زیاد کنترینکس، با محدوده فشاری بالا، در مقابل فشار بالا در این کاربرد مقاوم هستند. فاصله عملیاتی وسیع فناوری کاندیست استفاده از دیسک های سرامیکی مهرموم شده ضخیم را بر روی سطوح حسی بدون کاهش کارکرد سنسورها را ممکن می سازد.
این سنسور های جاساز شونده با قطر M5 و M8 به ترتیب دارای اندازه ۲۷ و ۳۰ میلی متری هستند. سنسورها به طور مستقیم در دیواره سیلندر نصب می شوند و در کارکرد عادی ابزار دخالتی ایجاد نمی کنند. فواصل حسی ۱ میلی متری (سنسور با قطر M5) و ۱٫۵ (سنسور با قطر M8) هر گونه ریسک آسیب مکانیکی از طریق برخورد با رام را از بین می برد.
سنسورها پیکربندی توسط رابط کاربری استاندارد صنعتی نرمال بازشو PNP دارند و با سیستم کنترل مشتری از طریق کابل های غلافی PUR انعطاف پذیر متصل می شوند. لوازم الکترونیکی وکیوم شده، مقاومت عالی در برابر شک و لرزش را تضمین می کنند و نیازی یه محافظت مکانیکی و الکتریکی بیشتری نیست.
در گذشته، استفاده کننده از ابزار پانچ زن قادر به چک کردن موقعیت رام در ابزار در حال کار نبود که یا متحمل زمان بیکاری می شد یا قطعات خراب. سنسورهای القائی فشار بالای کنترینکس نیاز مشتریان به سنسورهای کوچک، سبک و بسیار قابل اطمینان را با هزینه مقرون به صرفه برطرف می کنند.

بیشتر بخوانید : سنسور شتاب سنج چیست؟ (کاربرد های کمتر شناخته شده از فرمول شتاب)

سخن آخر :

اتوماسیون صنعتی صنعت تک، یک مجموعه تخصصی آموزش ، معرفی و فروش تجهیزات اندازه گیری فشار از جمله سنسور فشار ، ترانسمیتر فشار ، پرشر سوئیچ (پرشر سوئیچ دانفوس)و گیج فشار است که به مشتریان خود کمک می کند به راحتی سنسور یا ترانسمیتر مناسب خود را شناسایی و در صورت نیاز خرید کنند. شما همواره می توانید جهت مشاوره و یا راهنمایی با شماره ۰۲۱۴۴۰۳۲۵۷۸ تماس بگیرید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x