خدمات پشتیبانی

فناوری اندازه گیری فشار پیزمقاومتی در سنسورهای فشار کلر

فن آوری پیزورزیستیو :

لغت فن آوری پیزورزیستیو اغلب در کنار اندازه گیری فشار ذکر می شود. اما دقیقاً اثر پیزومقاومتی چیست؟ و چرا از این فناوری در اندازه گیری فشار استفاده می شود؟
در کنار دما ، فشار یک پارامتر مهم در بسیاری از سیستمهای فنی است. علاوه بر این ، بسیاری از فرآیندهای صنعتی به شرایط فشار کاملا کنترل شده نیاز دارند. به همین دلیل است که علاوه بر اندازه گیری دما ، اندازه گیری فشار مهمترین و متداول ترین روش برای نظارت و کنترل ماشین ها و نیروگاه ها است. علاوه بر این ، فشار هوای جو یک متغیر مهم محیطی است و با اندازه گیری فشار گرانشی ستون مایع ، به عنوان مثال می توان سطح آب زیرزمینی را تعیین کرد.

فن آوری پیزورزیستیو

اندازه گیری فشار الکترونیکی به سنسوری نیاز دارد که فشار را اندازه گیری می کند و آن را به یک سیگنال الکتریکی تبدیل می کند. اندازه گیری فشار مقاومتی ، حول محور مقاومت الکتریکی متمرکز می شود که مقدار مقاومت آن به عنوان تابعی از فشار قابل اندازه گیری تغییر می کند.


” دانلود نسخه پی دی اف مقاله انگلیسی “ دانلودها

سخن آخر :

اتوماسیون صنعتی صنعت تک، یک مجموعه تخصصی آموزش ، معرفی و فروش تجهیزات اندازه گیری فشار از جمله سنسور فشار ، ترانسمیتر فشار ، پرشر سوئیچ (پرشر سوئیچ دانفوس)و گیج فشار است که به مشتریان خود کمک می کند به راحتی سنسور یا ترانسمیتر مناسب خود را شناسایی و در صورت نیاز خرید کنند. شما همواره می توانید جهت مشاوره و یا راهنمایی با شماره ۰۲۱۴۴۰۳۲۵۷۸ تماس بگیرید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x