خدمات پشتیبانی

تشخیص کیسه های شیرینی با سنسور فوتو الکتریک

سنسورهای فوتوالکتریک مینیاتوری حضور کیسه های شیرینی را در طی بسته بندی ثانویه تشخیص می دهند.

در طی تولید پر سرعت آیتم های خرده فروشی، یک انتقال دهنده کیسه های شیرینی را به طرف ربات های بردار و قرار بده برای بسته بندی ثانویه می برد. یک سنسور فوتوالکتریک مدل انتشاری که کنار انتقال دهنده نصب شده است حضور کیسه ها را همچنان که به ایستگاه بسته بندی می روند حس می کنند و اگر کیسه ایی در صف نباشد مانع مرحله بردار و قرار بده می شود.ترانسمیتر فشار 

مزایای برای مشتری

– تشخیص بر خط بدون تماس مطمئن و پرتکرار
– حذف اشتباهات که توسط سنسورهای مکانیکی قبلی انجام شده است
– افزایش تولید بخاطر هشدار آلارم ثبات که برای تعمیر و نگهداری است
– یک سنسور محدوده ایی از سایزهای متفاوت کیسه را بدون تغییر موقعیت تشخیص می دهد
– تنظیم از راه دور از طریق IO-Link تغییرات بین را محصولات کاهش می دهد

مزایای خاص محصول

– محدوده حسی بین ۳ تا ۱۵۰۰ میلی متر با رنگ قرمز شدید
– اتصال IO-Link بر روی ورژن PNP بدون هزینه
– فرکانس سوویچ قابل انتخاب بین ۵۰۰ هرتز و ۵ کیلو هرتز از طریق IO-Link
– خروجی دوتایی با آلارم ثبات

بیشتر بخوانید: سنسورهای فوتوالکتریک آتونیکس با فناوری IO-Link

کاربرد برای مشتری

در صنعت فرآوری غذا، محصولات مشتریان معمولا نیاز به بسته بندی ثانویه – برای محافظت و تثبیت – قبل از ارسال به بازار دارد. در طی تولید شیرینی جات، کیسه های تکی شیرینی با استفاده از انتقال دهنده از ایستگاه کیسه شدن برای بسته بندی ثانویه به سمت ربات بردار و قرار بده می روند که این فرآیند قبل از مرحله برچسب زنی و پک کردن انجام می شود.
ایده آل این است که، جریان تولید همراه انتقال دهنده ادامه دار باشد، در عمل، توقفات هر از گاهی بخاطر این که دستگاه های کیسه کردن نیاز به بررسی دارند اتفاق می افتند. در غیاب آمدن کیسه ها به ایستگاه بسته بندی ثانویه یک سیستم کنترل، ربات ها را از کار کردن باز می دارد تا از اشتباه پر کردن جلوگیری شود.
قبل از رسیدن به ایستگاه بسته بندی ثانویه یک ریل هم تراز کننده کیسه ها را برای پک کردن هم تراز می نماید. در این عملیات فضا محدود است و دسترسی به دو طرف انتقال دهنده آسان نیست. یک سیستم سنسور ی غیر تماسی مطمئن نیاز است تا حضور کیسه ها را هنگامی که به ریل هم تراز کننده می رسند تشخیص دهد؛ این سیستم باید در صورتی که هیچ کیسه ایی برای پک شدن در صف نیست مانع مرحله بردار و قرار بده شود.

راه حل برای مشتری

سنسورهای فوتوالکتریک مدل انتشار مینیاتوری از سری C23 کنترینکس برای این عملیات ایده آل هستند. این دستگاه های بسیار مطمئن شامل یک فرستنده و یک گیرنده هستند و نیازی به بازتابنده ندارند، و بجای آن بر طبیعت بازتابندگی خود هدف تکیه می کنند. با محدودیت های فضایی بدون مصالحه با توجه به محدوده حسی ۳ تا ۱۵۰۰ میلی متر سازگاری ایجاد می شود. این فاصله با یک پوتنسیومتر از قبل مشخص شده یا با استفاده از IO-Link که یک پروتکل ارتباطی سریالی نقطه به نقطه است قابل تنظیم است.
دقیقا قبل از ریل های هم تراز کننده، یک سنسور در کنار انتقال دهنده نصب شده است، در موقعیت قرار دادن سنسور بخاطر براکت های قابل تنظیم آسان است. همچنان که هر کیسه از جلوی سنسور عبور می کند، حضورش باعث به کار افتادن دستگاه می شود، و سیگنالی را به سیستم کنترل مشتری می فرستد. یک ال ای دی با رنگ قرمز شدت بالا با قطر نقطه نور ۱۵ میلی متر در فاصله حسی ۵۰۰ میلی متر تشخیص قابل اطمینان کیسه ها را در زمان واقعی ممکن می سازد.
سنسورهای فوتوالکتریک C23 با خروجی PNP استاندارد صنعتی و NPN سه سیمی یا چهار سیمی در محفظه پلاستیکی مینیاتوری ۲۰ در ۳۰ در ۱۰ میلی متر قرار دارند. ارتباط با سیستم کنترل مشتری از طریق کابل های غلافی PVC با انتخاب بین اتصال دهنده M12 انتگرالی یا ورودی مهروموم شده انحصاری انجام می شود. یک خروجی دوم برای آلارم ثبات پیش بینی شده است که برای مواقع کاهش حساسیت است، و نیاز به تعمیر و نگهداری را هشدار می دهد.

 

  سنسور فایبر اپتیک و تشخیص کابل ترمز دستی معیوب
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x