خدمات پشتیبانی

تشکر ویژه ی یک معلم از سنسور ها

سنسور ها همیار معلم میشوند….

بنظرم قبل از کار در معدن، شغل  معلمی سخت ترین کار دنیاست. خوب من میتونم این را به شما ثابت کنم.
فرض کنید صبح،بعد از خوردن صبحانه راهی مدرسه میشوید،دم در مدرسه یکی از اولیاء را می بینید که از وضعیت دیروز فرزندش شاکیه و نظرش اینه که شما در زمان های زنگ تفریح هم باید به روابط فرزندان و دوستانشون نظارت کنید.

بعد از اون با یکی دیگه از اولیاء رو به رو میشید که میخواد ازتون در مورد نحوه ی پیشرفت فرزندش سوال بپرسه و اینکه چرا نمرات فرزندش نسبت به سال قبل کم شده(لابد و حتما تقصیر شماست!)

این قسمت خوب ماجراست. سخت ترین مرحله حضور شما در کلاس است .
شما علاوه بر دو چشم در صورت،به دو چشم درپشت سر و  دو چشم در طرفین نیاز دارید تا بتوانید کلاس را اداره کنید!

علی الخصوص که طیف سنی دبستان باشید، شما باید مراقب  نور کلاس، گرما و سرمای کلاس، هوای کلاس و دمای کلاس باشید. چون اخلال در هر کدام، باعث حواس پرتی و در نتیجه کاهش یادگیری می شود.

شما به مقدار زیادی انرژی برای جذاب کردن کلاس و یادگیری مشارکتی نیاز دارید. البته این حاصل می شود تنها از یک طریق….

این که شب قبل حتما در مورد نوع و شیوه ی تدریس خود زمان گذاشته و نقاط عطف و مهم را مشخص کرده باشید. لوازم مورد نیاز را تهیه کرده و شیوه ی تدریس معین باشد.
این یک تجربه ی شخصی است، هیچ گاه بدون برنامه ریزی وارد کلاس نشوید و الا کلاس در کنترل بچه هاست نه شما!

  سنسور سطح و هرآنچه درمورد آن باید بدانید؟

 

مدارس هوشمند

 

علاوه براین شما باید مراقب سلامتی و آرامش دانش آموزانتان باشید.

  • اینکه صبحانه کافی خورده و انرژی لازم برای یادگیری دارند؟

  • اینکه به اندازه کافی خوابیده و قدرت درک مفاهیم را دارا هستند؟

  • آیا نیاز به ورزش و نرمش دارند؟

حالا فرض کنید بیست شاگرد دارید ،پس این اطلاعات را باید ضربدر ۲۰ کنید!

خب فکر میکنم شما را متقاعد کردم که معلم بودن حرفه ی سختی است.اما این سختی درآینده به وضوح کاهش می یابد چون  سنسور ها به کمک معلم ها آمده و میتوانند با اتصال به اینترنت مانند یک همیار معلم عمل کنند. 

  •  وجود سنسورها در ساعت های هوشمند هم اکنون میتوانند اطلاعات دقیقی در مورد ضربان قلب،دمای بدن و موقعیت مکانی در اختیار معلمان و والدین قرارمی دهد.در آینده نیز از میزان کالری بدن و حتی زمان خواب هم،آنها را آگاه می کنند.

  • . همچنین سامانه ی هوشمند مدیریت کلاس با استفاده از سنسور دما ، سنسور رطوبت و سنسور های روشنایی ،می توانند در مساعد کردن عوامل محیطی کمک کننده باشد.

  •  یادگیری فراگیران به وسیله تلفن همراه و تبلت ها که از انواع سنسورها استفاده می کنند این امکان را به معلمان می دهد تا اطلاعات را دقیق و عینی تر در اختیار والدین قرار دهند تا همگام و همراه فرزندانشان باشند.

 

سنسور های لمسی

 

اگر با دید تردید به این اطلاعات نگاه می کنید،شاید لازم باشد این موضوع را به شما یادآور شوم.هیچ کس فکر نمی کرد روزی به جای تخته و گچ از  تخته های هوشمند  استفاده شود. سیستم عملکردی سنسور های لمسی ،مکانی که قلم یا دست لمس میکند تشخیص داده و مختصات را به کامپیوتر ها می فرستند.

  خانه های خود را به سنسور ها بسپارید.

با وجود سنسور ها می توان این امید را داشت که یادگیری راحت تر و در محیطی امن رخ دهد و من …. بابت این موضوع از سنسور ها متشکرم. 

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x