خدمات پشتیبانی

نقاشی خودرو با بهره‌وری بالا به کمک سنسور های کلر

نحوه‌ی عملکرد اتومایزرهای چرخشی

  یک جزء مهم در صنعت خودروسازی، رنگ‌آمیزی بدنه است. به خصوص در دوران ابتدایی خودروسازی، رنگ‌آمیزی بدنه با براقیت بالا، هزینه و زمان بالایی نیاز داشته است. اولین اتومایزر چرخشی الکترواستاتیکی در دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ میلادی طراحی و توسعه داده شد.

مزیت اتومایزرهای چرخشی (که به آن‌ها ربات‌های رنگ‌آمیزی هم می‌گویند) استفاده‌ی اقتصادی از مواد اولیه است: به لطف استفاده از ولتاژ بالا برای اسپری رنگ، ۹۰ درصد از رنگ استفاده شده مستقیما روی بدنه خودرو اعمال می‌شود و هدر نمی‌شود. این نوع از اتومایزرهای چرخشی، صرفا به یک دیسک دوار چرخشی نیاز دارند.

رنگی که اتومایز می‌شود، روی دیسک یک فیلم تشکیل می‌دهد که با نزدیک شدن به لبه‌ها، به صورت فزاینده نازک‌تر می‌شود و به قطره تبدیل می‌شود که ابعاد این قطرات، با سرعت چرخش کنترل می‌شود. یک حلقه‌ی نازل باید دور اتومایزر وجود داشته باشد تا جت رنگ (محل خروج رنگ) را هدایت کرده و به آن شکل دهد. در نتیجه اتومایزر می‌تواند در هر موقعیتی استفاده شود و برای رنگ‌آمیزی داخلی و همچنین خارجی مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین این نوع  اتومایزر چرخشی، برای استفاده در صنعت خودروسازی ، ایده‌آل است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x